Czy Gears 5 to nowy standard Xbox One? Digital Foundry to potwierdza

Niekt├│rzy byli ju┼╝ w stanie zweryfikowa─ç, ┼╝e Gears 5 jest jedn─ů z najbardziej spektakularnych gier, jakie kiedykolwiek widzia┼éem, wyja┼Ťniaj─ůc, ┼╝e jest to odniesienie w konsolach. Gra, kt├│ra przepe┼énia jako┼Ť─ç i ambicje w celu zaoferowania niesamowitej gry, wykorzystuj─ůc jedn─ů z setek przymiotniki i kwalifikatory, kt├│re mog┼éyby to zdefiniowa─ç. Ale jest to r├│wnie┼╝ co┼Ť, co mo┼╝na przetestowa─ç statystycznie, co zwykle jest reprezentowane w testach wydajno┼Ťci. Widzieli┼Ťmy ju┼╝ pewne dowody na ┼Ťwietno┼Ť─ç Gears 5 w por├│wnaniach, a tak┼╝e jego wydajno┼Ť─ç w RTX 2080 Ti, w oczekiwaniu na analiz─Ö techniczn─ů, kt├│ra pokazuje, ┼╝e Gears 5 ustanawia nowy standard dla Xbox One.

Do takiego wniosku dosz┼éa firma Digital Foundry, kt├│ra opublikowa┼éa obszerne wideo ukazuj─ůce wszystkie niuanse, kt├│re The Coalition wykorzysta┼éa do opracowania Gears 5.

W tym filmie szczeg├│┼éowo opisuj─ů to, co mu si─Ö podoba┼éo, Ko┼éa z─Öbate 5 Jest to gra, kt├│ra wygl─ůda spektakularnie na ka┼╝dej platformie, nie zaniedbuj─ůc przy tym wydajno┼Ťci. M├│wili┼Ťmy ju┼╝ o danych odnosz─ůcych si─Ö do rozdzielczo┼Ťci i liczby klatek na sekund─Ö gry w r├│┼╝nych trybach i na r├│┼╝nych platformach, chocia┼╝ powtarzamy to z kontrastem uzyskanym przez Digital Foundry. Od czasu Koalicji ci─Ö┼╝ko pracowali, aby ci─Ö w trybie kampanii, Gears 5 oferuje 1080@ 30 na Xbox One i Xbox One S i 4K@60 klatek na sekund─Ö na Xbox One X. W tym celu wykorzystali szereg technologii, w wi─Ökszo┼Ťci powtarzaj─ůcych si─Ö, z kt├│rymi mogliby nawi─ůza─ç wsp├│┼éprac─Ö Gears 5 to nowy standard Xbox One.

I trudno jest usprawiedliwi─ç si─Ö nieosi─ůgni─Öciem tego spektakularnego wyniku w innych grach, wiedz─ůc, ┼╝e narz─Ödzia i procedury s─ů bardzo r├│┼╝ne. Patrz─ůc w przysz┼éo┼Ť─ç, mo┼╝emy spodziewa─ç si─Ö, ┼╝e narz─Ödzia, kt├│re Microsoft ma dla Xbox Game Studios, zawsze mog─ů zapewni─ç tak spektakularny wynik. Rezultat, kt├│ry zapisuj─ůc aspekt rozdzielczo┼Ťci i liczb─Ö klatek na sekund─Ö w trybie kampanii, a tak┼╝e dostosowuj─ůc efekty o┼Ťwietlenia, cieni, antyaliasingu i przetwarzania ko┼äcowego, sprawia, ┼╝e ÔÇőÔÇőgra ma spektakularny rezultat.

I tam skupiaj─ů si─Ö na filmie, gdzie wskazuj─ů sekwencje odtworzone z silnikiem w czasie rzeczywistym i ciesz─ů si─Ö ze spektakularnego zako┼äczenia renderowania postaci. Ale ewolucja Ko┼éa z─Öbate 5 Pochodzi ze wszystkich stron. Widzieli┼Ťmy, ┼╝e gra jest znacznie szersza i bardziej rozbudowana, z otwartymi mapami i po raz pierwszy, z urozmaicon─ů palet─ů kolor├│w w zale┼╝no┼Ťci od scenariuszy. Tym razem ich r├│┼╝norodno┼Ť─ç jest bardzo interesuj─ůca, dzi─Öki czemu Gears 5 jest gr─ů, kt├│ra wymaga maksymalne korzy┼Ťci z palety kolor├│w, a nawet HDR.

Na podstawie danych statystycznych Digital Foundry dok┼éadnie analizuje ka┼╝dy niuans, wskazuj─ůc na spektakularn─ů wydajno┼Ť─ç na Xbox One X, chocia┼╝ cz─Östotliwo┼Ť─ç klatek mo┼╝e spa┼Ť─ç o kilka punkt├│w w niekt├│rych bardzo konkretnych momentach. M├│wimy o przyt┼éaczaj─ůcej jako┼Ťci grze, kt├│ra ma du┼╝o akcji i kt├│ra si─Ö poddaje 60 klatek na sekund─Ö w rozdzielczo┼Ťci 4K. Aby utrzyma─ç t─Ö szybko┼Ť─ç, stosuje si─Ö niekt├│re sztuczki, takie jak Adaptacyjna synchronizacja pionowa, powoduje to ┼ézawienie, ale ca┼ékiem dobrze utrzymuje wydajno┼Ť─ç. Jest to co┼Ť, co zostaje zauwa┼╝one, ale nie wp┼éywa na do┼Ťwiadczenie. Sztuczka, aby utrzyma─ç stabilno┼Ť─ç gry Xbox One S ma obni┼╝y─ç go do 30 klatek na sekund─Ö, r├│wnie┼╝ zmniejszaj─ůc rozdzielczo┼Ť─ç do 1080p W tym przypadku mo┼╝emy by─ç bardziej zaskoczeni, poniewa┼╝ ratuj─ůc te dwie okoliczno┼Ťci, Ko┼éa z─Öbate 5 Wydaje si─Ö utrzymywa─ç czysto┼Ť─ç i og├│ln─ů jako┼Ť─ç wyko┼äczenia i detali. To nie jest prawda, ale wa┼╝ne jest, ┼╝e kiedy grasz, niuanse nie s─ů zauwa┼╝ane tak, jak mo┼╝na si─Ö spodziewa─ç.

Najbardziej zaskakuj─ůce jest to Ko┼éa z─Öbate 5 Wprowadza lokalny tryb dla wielu graczy na podzielonym ekranie, kt├│ry doskonale dzia┼éa ze wszystkim, co pozwala przesuwa─ç trzy gry jednocze┼Ťnie. Oba w Xbox One X, podobnie jak w pozosta┼éej cz─Ö┼Ťci Xbox One, cz─Östotliwo┼Ť─ç klatek jest zablokowana na 30 klatek na sekund─Ö dzi─Öki temu jedna z najbardziej spektakularnych gier tego pokolenia cieszy si─Ö w towarzystwie przyjaci├│┼é. Oczywi┼Ťcie, je┼Ťli Twoim celem jest trafienie online multiplayer, wiesz, ┼╝e Gears 5 oferuje 60 klatek na sekund─Ö na ka┼╝dej platformie w tym obszarze. Z tym wszystkim, i jak powiedzieli┼Ťmy, czekamy z niecierpliwo┼Ťci─ů, dzi─Öki sprawdzonej analizie Digital Foundry, Gears 5 W dziedzinie techniki sta┼éby si─Ö standardem Xbox One.

Czy Gears 5 to nowy standard Xbox One? Digital Foundry to potwierdza

Analiza Gears 5

Gra, z kt├│rej mo┼╝na korzysta─ç, kt├│ra jest obecnie dost─Öpna za po┼Ťrednictwem wczesnego dost─Öpu, ale musisz tylko poczekaj do 10 wrze┼Ťnia cieszy─ç si─Ö tym Je┼Ťli jeste┼Ť subskrybentem Xbox Game Pass, nie b─Ödziesz mia┼é problemu ze sprawdzeniem tego klejnotu z ekskluzywnego katalogu, je┼Ťli tak nie jest, by─ç mo┼╝e przeczytanie naszej analizy pomo┼╝e Ci bardziej ni┼╝ obejrzenie tego testu wydajno┼Ťci i analizy technicznej.