Usługa Microsoft Project xCloud Game Streaming Service Public Preview Rejestracja otwarta w wybranych regionach

Oferta Microsoftu dotycz─ůca gier mobilnych za po┼Ťrednictwem chmury pojawi si─Ö wkr├│tce w publicznej opinii, przynajmniej w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Korei Po┼éudniowej.

Rejestracja w Project xCloud zosta┼éa otwarta, a Microsoft m├│wi, ┼╝e gracze b─Öd─ů powoli wprowadzani podczas publicznej wersji zapoznawczej. Zapowied┼║ zostanie uruchomiona z czterema wyj─ůtkami na Xbox One: Halo 5: Guardians, Gears 5, Killer Instinct i Sea of ÔÇőÔÇőThieves, a kolejne gry zostan─ů dodane p├│┼║niej. Przynajmniej na razie nikt nie musi kupowa─ç ani posiada─ç niczego innego ni┼╝ telefon lub tablet z Androidem, kt├│ry jest obecnie jedyn─ů platform─ů, na kt├│rej b─Ödzie dost─Öpna aplikacja Microsoft Game Streaming. Aplikacja b─Ödzie dost─Öpna w najbli┼╝szych tygodniach, a wszystkie gry b─Öd─ů przesy┼éane strumieniowo online w chmurze.

ÔÇ×Podgl─ůd b─Ödzie trwa┼é do momentu, a┼╝ klienci b─Öd─ů konsekwentnie zg┼éasza─ç ┼Ťwietn─ů zabaw─Ö, a technologia spe┼éni nasze wewn─Ötrzne standardy jako┼ŤciÔÇŁ – powiedzia┼é Kareem Choudhry, wiceprezes Microsoft ds. Projektu xCloud w og┼éoszeniu na blogu.

Pozostaj─ů pytania, czy w USA jest wystarczaj─ůca infrastruktura bezprzewodowa (lub klienci) do obs┼éugi tej lub w┼éasnej oferty firmy Google dotycz─ůcej gier w chmurze, Stadia. Gry takie jak Gears 5 i Halo 5 wytwarzaj─ů obrazy 4K z pr─Ödko┼Ťci─ů 60 klatek na sekund─Ö, co stanowi du┼╝e zapotrzebowanie na procesory w konsolach, nie m├│wi─ůc ju┼╝ o strumieniowaniu – proces, kt├│ry musi rejestrowa─ç dane wej┼Ťciowe u┼╝ytkownika, przesy┼éa─ç te dane do serwera w chmurze, renderowa─ç wynikowe dzia┼éanie, skompresuj te dane, prze┼Ťlij je z powrotem do u┼╝ytkownika i rozpakuj.

Prawdopodobnie dlatego w┼éa┼Ťnie ten projekt ma miejsce w Korei Po┼éudniowej, kraju o najszybszych pr─Ödko┼Ťciach Internetu na ┼Ťwiecie, i gdzie wi─Ökszo┼Ť─ç jego najwi─Ökszego miasta jest sk─ůpana w szybkim WiFi. W ostatnim miesi─ůcu Korea Po┼éudniowa mia┼éa najszybsz─ů globaln─ů ┼Ťredni─ů pr─Ödko┼Ťci mobilnego Internetu, a do 2015 r. Kraj osi─ůgn─ů┼é wska┼║nik penetracji Internetu na poziomie 90 procent.

Na pocz─ůtku wrze┼Ťnia Microsoft og┼éosi┼é partnerstwo z korea┼äskim konglomeratem SK Telecom w celu dostarczania gier opartych na 5G za po┼Ťrednictwem Project xCloud. W Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii partnerami xCloud s─ů odpowiednio T-Mobile i Vodafone. Microsoft podkre┼Ťla, ┼╝e ÔÇőÔÇős─ů to tylko ÔÇ×techniczne partnerstwaÔÇŁ maj─ůce na celu optymalizacj─Ö i ┼╝e ka┼╝da us┼éuga operatora b─Ödzie dzia┼éa─ç.

Jedyne wymagania, aby wzi─ů─ç udzia┼é w podgl─ůdzie: telefon lub tablet z systemem Android 6.0 lub nowszym z Bluetooth 4.0, konto Microsoft i kontroler Xbox One z obs┼éug─ů Bluetooth.

W po┼é─ůczeniu z rosn─ůcym sukcesem Xbox Game Pass (miesi─Öczna subskrypcja umo┼╝liwia pobieranie wybranych gier a la carte) oraz wprowadzeniem pozbawionej dysk├│w Xbox One S, Microsoft stawia na ca┼ékowicie cyfrow─ů przysz┼éo┼Ť─ç gier. Gears 5 by┼é oferowany za darmo dla prenumerator├│w XBox Game Pass, co da┼éo tej us┼éudze najwi─Ökszy sukces z 3 milionami graczy w weekend otwarcia gry.

Redaktor naczelny Kotaku Stephen Totilo wypr├│bowa┼é bezprzewodowo us┼éug─Ö xCloud na Electronic Entertainment Expo w tym roku i stwierdzi┼é, ┼╝e Halo 5 ÔÇ×dzia┼éa dobrzeÔÇŁ i wydaje si─Ö realny jako spos├│b na sprawdzenie gry, gdy nie ma Ci─Ö przy konsoli, ale nie wystarczaj─ůco du┼╝o, aby jeszcze rzuci─ç sw├│j dom.

┬ę The Washington Post 2019